V úterý 17. března 2020 v 8 hodin ráno začalo fungovat Kontaktní centrum pro osoby v nouzi. Lidé se do něj dovolají vytočením telefonního čísla 378 032 222. Jejich hovor přijmou pracovníci centra, zjistí, co dotyčný potřebuje i jak je pomoc akutní. Lidé v nouzi mohou žádat o zajištění nákupu, vyzvednutí léků, vyvenčení pejska a podobně. Úkolu se pak ujme zaregistrovaný a proškolený dobrovolník. Služba je dostupná od pondělí do pátku v čase od 8 do 18 hodin. Centrum může přijmout až pět hovorů současně.
Město Plzeň také připravilo pro občany formulář na svém webu, pomocí kterého se mohou obracet na město se svými dotazy a podněty k situaci v Plzni v souvislosti s epidemií Covid-19, nebo pokud potřebují pomoc či ji chtějí nabídnout.
„V této krizové situaci oceňujeme jednotný postup města Plzně a náš obvod se k němu v rámci svých sil připojuje. V případě potřeby je obvod připraven poskytnout jak pracovníky na výše uvedené infolince, tak dobrovolníky s úřadovými automobily, kteří budou připraveni v rámci obvodu pomoci lidem, kteří se v této krizové době ocitli v nouzi," prohlásil starosta obvodu David Procházka.