Klient si na rezervačním terminálu, který je také umístěn před budovou na Koterovské, vytiskne pořadový lístek a může jít čekat do stanu. „Stan má rozměr deset krát pět metrů. Je vyhříván dvanácti infrapanely a součástí jeho konstrukce je i LED osvětlení. Ve stanu je dále šestnáct laviček pro celkem třicet osm sedících klientů a také stoly, na nichž si klienti mohou vyplnit písemné žádosti. A na viditelném místě je v něm také umístěna obrazovka vyvolávacího systému, takže klient hned zaregistruje, kdy na něj přišla řada a může vstoupit do budovy,“ vysvětlil Petr Triner, ředitel Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně, pod nějž spadá také odbor registru vozidel a řidičů. Připomněl, že zavedené opatření, kdy klienti čekají v příjemném prostředí venku, chrání v době pandemie onemocnění covid-19 také pracovníky tohoto vytíženého odboru.
„Pandemická situace je opět nepříznivá. Není aktuálně možné, aby klienti vytíženého odboru registru vozidel a řidičů na Koterovské čekali na odbavení na chodbách a v jiných vnitřních prostorech této budovy. Snažíme se nutná hygienická opatření klientům tohoto úřadu zpříjemnit, a proto jsme před budovu umístili stan s vyhříváním, lavičkami i stoly. Klienti tak po vyzvednutí pořadového lístku mohou čekat venku chráněni před nepřízní počasí,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.
Odbor registru vozidel a řidičů Magistrátu města Plzně je díky poskytovaným službám a komfortu při vyřizování žádostí vyhledávaným úřadem, který využívají nejen klienti z Plzně a okolních obcí, ale i ze vzdálených míst. Od roku 2017, kdy došlo k rozvolnění místní příslušnosti, narůstá každý rok počet jeho klientů o cca 15 procent. Nejvíce si občané cení rychlosti při vyřízení jejich žádostí o registraci vozidel při dovozu v rámci Evropské unie.
K vyřízení záležitostí na Odboru registru vozidel a řidičů je možné se také objednat online pomocí aplikace www.uradbezcekani.cz, kde je možné zaregistrovat si termíny i na jiná pracoviště Magistrátu města Plzně.