Příběh začíná u zhrzené Abigail Williamsové, jejíž křivé obvinění ženy Johna Proctora postupně rozpoutá krutý a nesmyslný hon na čarodějnice. Johna Proctora, který se snaží svou ženu bránit a který nakonec před soudem stane sám, hraje Jan Maléř, jeho ženu Elizabeth Zuzana Ščerbová, roli Abigail alternují Klára Kuchinková a nová posila souboru Denisa Cupáková. V další rolích diváci uvidí Janu Ondruškovou, Michala Štěrbu, Zdeňka Hrušku, Moniku Švábovou, Pavla Pavlovského, Apolenu Veldovou, Martina Stránského a další. Vzácným hostem je v roli Sáry Goodové operní pěvkyně Lilka Ročáková.
„Čarodějky ze Salemu můžeme sice považovat za historickou hru, ale Miller využil čarodějnické procesy jako metaforu k jeho vlastní současnosti, kdy kritizoval mccarthismus 50. let v Americe a kdy byl dokonce vyslýchán Výborem pro neamerickou činnost,“ upozorňuje dramaturg činohry Zdeněk Janál. S tím souhlasí i režisér Adam Doležal. „Čarodějky vnímám jako takový Millerův protestní výkřik. Zvednutý ukazováček, varování nad tím, kam může lidskou společnost dovést davová hysterie, jak snadno se dá davem manipulovat a kam až může taková manipulace zajít," podotkl.
Pro Adama Doležala je to druhé setkání s plzeňským činoherním souborem, po komorním dramatu Králičí nora, ve kterém pracoval se čtyřmi herci, se v Čarodějkách ze Salemu potkává téměř s celým souborem. Jeho spolupracovníky jsou stejně jako u Králičí nory kostýmní výtvarnice Agnieszka Pátá-Oldak a hudební skladatel Petr Zeman. Právě hudba tvoří výraznou složku inscenace. „Nápad s živou hudbou vyplynul z přemýšlení nad vizuální složkou inscenace. V ní pracujeme spíše znakovým systémem, v jednu chvíli evokujeme jistou dobovost, která je ve hře obsažená, ale neilustrujeme ji, a postupem času se přesouváme do systému čistě divadelního znaku. Nijak nezakrýváme, že jde o divadlo, tak proč zakrývat hudební složku. Pomocí hudby a zpěváků reagujeme na dění na jevišti, podporujeme vnitřní život postav a zároveň je ženeme k neodvratnému konci," prohlásil Doležal. Vedle hudebníků se na jevišti objeví i sólistka operního souboru Radka Sehnoutková v alternaci s Minyoung Park a devítičlenný dívčí sbor pod vedením sbormistryně Anny-Marie Lahodové. Autorem scény je Michal Syrový, který pravidelně spolupracuje s divadly napříč republikou, v DJKT se však objevuje poprvé.