Jednopodlažní pavilon bude rozdělen na část kavárny s půjčovnou kol a na část veřejných toalet. Mezi těmito dvěma částmi vznikne volný prostor umožňující průchod do parku. „Stavba tak vytvoří jakousi bránu do parku navázáním na stávající parkovou cestu. U autobusové zastávky v ulici U Borského parku střecha objektu nahradí přístřešek zastávky. Jeden pár zachovaných kolejí tramvajové smyčky bude procházet budovou do prostoru náměstí, před vstupem do parku, a stane se jakousi reklamou pro dění za objektem,“ doplnil primátor Pavel Šindelář. Podle něj přitom bývalá konečná dlouhodobě nepůsobila příliš vábně.
V místě bývalé tramvajové smyčky linky číslo 4 proběhly již na jaře přípravné práce před samotnou revitalizací vstupu do Borského parku. Bylo vykáceno 54 kusů dřevin a keřového porostu o rozloze 1955 metrů čtverečních v prostorách budoucího objektu. Kácení proběhlo v březnu, a to z důvodu období vegetačního klidu (říjen–březen). Město vysadí náhradních 54 kusů dřevin.
Vstupní brána do Borského parku je jedním z projektů, jež zásadně proměňují oblast bývalé konečné tramvaje číslo 4. V lednu 2022 město uvedlo do užívání velkokapacitní parkoviště typu P+R v blízkosti dopravního terminálu Kaplířova na Borech. Je určeno všem, kteří přijíždí do Plzně, aby na parkovišti odstavili vůz a pro cestu po městě využili městskou hromadnou dopravu. Tomu je přizpůsoben i systém platby, celodenní stání vyjde řidiče na 60 korun, přičemž na lístek mohou pak jezdit v MHD. Druhým projektem, který letos město spustí, je vytvoření zázemí pro řidiče Plzeňských městských dopravních podniků a veřejné linkové dopravy, v jehož přízemí budou veřejné toalety, kavárna, prostory pro technickou správu objektu, nájemní komerční prostory. „Součástí jsou i krytá nástupiště u zastávek tramvaje. Vše doplní mobiliář a zeleň, předpokládané stavební náklady činí 30 milionů korun bez DPH, a začít bychom chtěli v srpnu letošního roku,“ doplnil vedoucí magistrátního odboru investic Pavel Grisník.