"Sedm vozidel bude vybaveno bateriovým pohonem, to znamená, že budou moci jezdit i v místech bez trolejového vedení. Tento typ vozů zatím v Jihlavě zatím chyběl,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Právě trolejbusy s bateriemi jsou v současné době na trhu velmi žádané. „Dopravci s těmito trolejbusy obsluhují například nákupní nebo průmyslové zóny, části města za hranicí trolejové sítě,“ sděluje Radek Kapr. Výhodný je podle něj i fakt, že díky své flexibilitě mohou vozy jezdit i v případě výpadku proudu, nebo mohou na nezávislý pojezd bez problémů zvládat objízdné trasy mimo trolejové vedení. Jihlavské trolejbusy ujedou na baterie zhruba 12 kilometrů.
První trolejbusy z plzeňské firmy, která je členem skupiny Škoda Transportation, zamíří na Vysočinu na začátku srpna. „Dodávku podle plánu dokončíme na přelomu srpna a září letošního roku,“ říká projektový manažer Škody Electric Tomáš Cabadaj.
Škoda Electric dodává nové trolejbusy pro řadu českých měst – například Teplice, Plzeň, Ústí nad Labem, České Budějovice, Pardubice nebo Brno.