„V minulosti jsme se dlouho bránili zavedení dopravy do této lokality především z důvodu nevhodné infrastruktury. Dnes jsem rád, že mě kolegové přesvědčili k tomu, abychom vyzkoušeli jiný druh autobusu a jiný způsob obsluhy tohoto území. Tento model budeme moci uplatnit i v jiných okrajových částech města,“ řekl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.
Cesta k zavedení dopravy na Výsluní vedla přes zkoušky různých typů vozů, protože klasické velké autobusy se v některých místech nevytočí. „Starosta třetího obvodu David Procházka hodně za linku na Výsluní lobboval. Museli jsme ji tehdy nejprve zanalyzovat, museli jsme zmapovat průjezdové koridory a poté koupit nízkopodlažní moderní autobus,“ říká Roman Zarzycký, předseda představenstva PMDP a první náměstek primátora města Plzně.
V rámci zkoušek průjezdů a velikostí vozů byl pro obsluhu Výsluní nakonec zvolen midibus s kapacitou 35 lidí. Po dvou letech provozování linky se ale ukázalo, že zájem ze strany obyvatel této lokality je tak velký, že midibusy svou kapacitou už nestačí. V minulém týdnu proto proběhla zkouška většího typu autobusu, který bude potřebám obyvatel více vyhovovat. Je prostornější, moderně vybavený a vejde se do něj i více dětských kočárků.
„Pevně věřím, že se nový autobus osvědčí a cestující si ho oblíbí. Poté doufám posílí flotilu moderních vozů našich dopravních podniků a cestující na Výsluní se s ním začnou vozit pravidelně a komfortněji,“ doplnil starosta David Procházka.